Jak zbudować natychmiastowy Raport i dobry kontakt z twoim kandydatem.

Ludzie otaczają się murem sceptycyzmu i niewiary przeciwko ludziom, którzy widzą rzeczy inaczej, niż oni sami.innosc rodzi złość

Myślą: „Potrafię zaufać ludziom, którzy są tacy, jak ja, którzy myślą tak samo jak ja, i widzą świat z tej samej perspektywy.”

Jeśli myślisz inaczej, niektórzy będą próbowali  Cię „nawrócić”.

Przypomnij sobie, jak zwolennik „pewnej pracy na etacie” próbował Cię odwieźć od robienia własnego biznesu. On myśli inaczej.
Tu mamy inny przykład. Powiedzmy, że jesteś z Polski i jedziesz do Chin, Jest wokół Ciebie miliard Chińczyków, i spotykasz kogoś z Polski.

Natychmiastowa więź porozumienia! Natychmiastowy Raport! I natychmiastowe zaufanie!

Dlaczego? Ponieważ ten drugi Polak jest o wiele bardziej taki jak ty niż miliard Chińczyków naokoło was.

 

Twoja rozmowa mogłaby wyglądać tak:

TY: Jestem z Gdańska. Skąd Ty jesteś”

Ten drugi Polak: „Jestem ze Szczecina.”

TY: „Jesteśmy sąsiadami!”

Ok, może trochę wyolbrzymiam, ale na pewno od razu poczujesz się lepiej z drugim Polakiem ponieważ ta osoba jest bardziej taka, jak ty.

 

Więc raczej mamy skłonność zaufać i poczuć Raport z innymi osobami które wyznają tę samą religię, mają te same podłoże etniczne, tę samą partię, piją tę samą markę piwa, lub którzy lubią te same czynności, itd.

 

Ludzie którzy myślą inaczej? Cóż, raczej jesteśmy sceptyczni w związku ze wszystkim co mają do powiedzenia.

Jeśli będziesz mieć okazję przesłuchać moje nagrania z serii,
„Jak manipulować i kontrolować umysły innych dla zabawy i zysku,” zobaczysz jak omijać ten sceptycyzm używając stwierdzeń otwierających w które twoi kandydaci już wierzą.

Kiedy powiesz do swojego kandydata coś, z czym on się zgadza i w co już wierzy, jego podświadomość powie:

„Hej, myślisz w ten sam sposób, co ja. Jesteś geniuszem, tak jak ja. I masz nadzwyczajne umiejętności Ninja do czytania w myślach. Mogę uwierzyć w cokolwiek, co powiesz dalej.”

 

Nie zdobędziesz zaufania kandydata, jeśli powiesz mu coś z czym on się nie zgadza. Więc pozwól, że podam Ci kilka stwierdzeń, z którymi twój kandydat mógłby się zgodzić:

Jeśli sprzedajesz produkty związane ze zdrowiem:

  • Wszyscy chcemy żyć dłużej.
  • Starzenie się jest bolesne.
  • Każdy chce być fit.
  • Artretyzm naprawdę boli.
  • Wszyscy potrzebujemy mieć więcej energii.
  • Zdrowie nie przychodzi z kuracji antybiotykiem.

A jeśli sprzedajesz domy:

  • Wszyscy  potrzebujemy własnego miejsca na ziemi.
  • To ważne by mieszkać blisko szkoły naszych dzieci.
  • Posiadanie własnego domu jest fajne.
  • Pieniądze przeznaczane na wynajem to pieniądze wyrzucane w błoto.
  • Każdy chce mieć bezpieczne sąsiedztwo.
  • Rodzina potrzebuje domu.
  • Posiadanie własnego domu to jak pieniądze trzymane w banku.
  • Mądrzy ludzie posiadają mieszkanie, a nie wynajmują.

Jeśli sprzedajesz produkty do pielęgnacji cery:

  • Nasza twarz to nasza wizytówka.
  • Mądrzy ludzie sprawiają że ich skóra młodnieje kiedy śpią.
  • Plamy starcze wcale nie muszą się zdarzyć.
  • Chcemy odsunąć problem zmarszczek na tak długo, jak to tylko jest  możliwe.
  • Ludzie nie znoszą zmarszczek.
  • Nikt nie chce żeby jego buzia wyglądała starzej niż w rzeczywistości.

Jeśli sprzedajesz usługi telefoniczne:

  • Darmowe rozmowy po prostu mają sens.
  • Bardziej opłaca się dopasować abonament do swoich potrzeb, niż swoje potrzeby do abonamentu.
  • Mądre biznesy oszczędzają pieniądze na pakietach minut.
  • Praktycznie każdy ma dziś telefon komórkowy.

Jeśli sprzedajesz szansę biznesową:

  • Praca zabiera zbyt dużo czasu w tygodniu.
  • Dwie wypłaty są lepsze niż jedna.
  • Każda mama chce być w domu ze swoimi dziećmi.
  • Ciężko dziś dostać podwyżkę.
  • Wszyscy chcemy zwolnić swojego szefa.
  • Bycie własnym szefem daje wolność.
  • Elastyczny wybór naszych własnych godzin pracy jest ważne.
  • Byłoby świetnie, móc oddać budzik sąsiadowi, i nigdy więcej go nie używać.
  • Byłoby zabawnie móc wstawać skoro świt o 13.
  • Pięcio-dniowy weekend jest lepszy niż dwu-dniowy weekend.
  • Nie chcemy być na łasce i niełasce pracodawcy przez całe nasze życie.
  • Wszyscy potrzebujemy więcej czasu by podróżować.

Jeśli sprzedajesz elektryczność:

  • Ludzie nie znoszą płacić za dużo za energię.
  • Zdobycie natychmiastowej obniżki cen ma sens.
  • Nikt nie chce płacić najwyższej stawki.
  • Płacenie za energię po cenie detalicznej to słaby interes.
  • Pozwól komuś innemu płacić za część swoich rachunków.

Jeśli sprzedajesz produkty odchudzające:

  • Nie mamy czasu żeby ćwiczyć.
  • Nikt nie chce być znany jako „gruba ciotka”.
  • Zrzucanie wagi jest trudne.
  • Łatwo jest mieć silną wolę, kiedy nie jesteś głodny.
  • Zamieńmy nasze ciało w maszynę spalającą tłuszcz.
  • Diety z efektem yo-yo są tymczasowe.
  • Chcemy zrzucać wagę szybko.

Jeśli sprzedajesz usługi finansowe:

  • Potrzebujemy aby nasze pieniądze pracowały na cały etat.
  • Brak długów to brak stresów.
  • Ubezpieczenia są drogie.
  • Oszczędzanie pieniędzy jest trudne.
  • Wszystko jest teraz takie drogie.
  • Wszyscy kochamy nasze rodziny.
  • Rachunki pochłaniają nasze wynagrodzenia.

Jeśli sprzedajesz podróże:

  • Wakacje to najlepsze wspomnienia jakie może mieć rodzina.
  • Każdy chce wakacyjnej oferty po cenach z wyprzedaży.
  • Codzienna praca jest ciężka, dlatego każdy z nas zasługuje na urlop.
  • Spędzanie dwóch tygodni u naszej teściowej to nie są prawdziwe wakacje.
  • Podróżowanie jest kosztowne, dlatego ludzie rezerwują pobyt z wyprzedzeniem, żeby dostać dobre upusty.

Jeśli sprzedajesz samochody:

  • Auta są drogie.
  • Każdy uwielbia zapach nowego samochodu.
  • Ilość opcji wyboru potrafi wywołać zawrót głowy.
  • Wszyscy szukamy dobrej okazji.
  • Czasami ludzie oceniają nas po naszym aucie.
  • Nikt kto ma poniżej 60 lat nie chce nudnego auta.
  • Kupowanie auta potrafi być stresujące.

Z otwierającymi stwierdzeniami takimi jak te, twój kandydat myśli, „Tak. Mówisz moim językiem.”

Teraz, czy zauważyłeś jak łatwo było się zgodzić z powyższymi stwierdzeniami?

Czy zauważyłeś, jak twoja głowa zgodnie potakuje?

To jest właśnie to uczucie, jakie chcemy aby mieli nasi kandydaci. Nie ma najmniejszego sensu zaczynać prezentacji, dopóki kandydat nie będzie w totalnym raporcie z nami.


Nie chcemy mówić dobrych rzeczy do kandydatów,
którzy nam nie wierzą.

Chcemy mówić dobre rzeczy do kandydatów, którzy nam wierzą.

 

I to jest właśnie pierwsza różnica pomiędzy amatorami i profesjonalistami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *